Zorg voor de zorg

Corona heeft ons hele land een enorme klap gegeven.

Wie kan zich nog voorstellen dat we op elkaar geplakt stonden in drukke cafés. Een terrasje pakken zou vanzelfsprekend moeten zijn evenals een bezoek aan een museum of theater, Wanneer je boodschappen gaat doen zou je even snel naar binnen en naar buiten moeten kunnen. Maar dat is niet meer te doen. Eerst moet je in de rij en wachten op een karretje en dan nog moet je het eerst ontsmetten voordat je de winkel binnen gaat. En vergeet dan ook vooral je mondkapje niet.

We willen allemaal weer terug naar ons oude leven. Terug naar de gezelligheid van zomaar even samen zijn maar vooral ook naar de tijd dat we zonder angst de straat op konden en niet bang hoefden te zijn dat we door bij elkaar te zijn ziek zouden kunnen worden.

Vele takken van beroepen zijn op dit moment zo ver dat ze aan de rand van stoppen met bestaan staan. Vele gezinnen zitten met een situatie van goede inkomsten nu in een situatie van "hoe komen we hier doorheen."

We doen allemaal ons best en toch slaan we het belangrijkste stukje over, ONZE ZORG.

Weer staat de verpleging onder hoge druk en weer stromen de ziekenhuisbedden vol. En dat baart ons allen zorgen. Niet alleen voor de mensen die getroffen zijn door corona maar wat te denken van al die andere mensen die hulp en dringend zorg nodig hebben. Je zal maar net nu dringend wachten op een levensreddende operatie die niet door kan gaan omdat de IC bedden vol zijn of omdat het verplegend personeel het niet meer aankan. We kunnen hier nog veel over schrijven maar eigenlijk weten we het allemaal al lang. We maken ons allemaal zorgen. We hebben allemaal staan applaudisseren voor al die helden in de zorg. We hebben allemaal laten zien dat we respect voor ze hebben. Maar daar zijn ze tot nu niets mee opgeschoten.

Vorige week zijn wij benaderd door een ondernemer die wil "zorgen voor de zorg". Of wij bereid zijn hieraan mee te werken? Jazeker!

We zijn dan ook meteen gestart met een actie. We willen deze actie op verschillende manieren inzetten. Natuurlijk gaan we landelijk een campagne opzetten maar zeker ook lokaal. En daar kunnen jullie ons mee helpen.

Het gaat namelijk niet alleen op het verplegend personeel in de ziekenhuizen maar zeker ook om de verzorgingshuizen. Bedenk eens hoeveel vrijwilligers er de afgelopen maanden al klaar hebben gestaan voor onze ouderen. Samen met hen via Skype of Zoom ervoor gezorgd hebben dat de ouderen toch in contact bleven met hun kinderen en/of kleinkinderen. De verzorgers die klap op klap hebben gekregen wanneer corona weer een bewoner het leven koste. de emotionele klappen voor het verzorgend personeel zijn groot. Maar toch, ze gaan door, ze hebben geen keus.

Wij willen samen met jullie deze mensen in het zonnetje zetten. Al is het maar 1 dag. Wij willen nu een keer zorgen voor de zorg

We hebben armbandjes laten maken in 3 verschillende kleuren. Deze worden verkocht voor 4,95  per stuk. De opbrengst daarvan zal gaan naar wie het volgens jou verdiend een dag in het zonnetje te staan. Op onze facebook pagina zullen wij elke zorgmedewerker die via jullie aangemeld en uitgekozen wordt een geschenk geven dat hen de gelegenheid geeft even de boel de boel te laten. Hoe groter onze actie wordt hoe meer zorgmedewerkers wij in het zonnetje kunnen zetten namens jullie. Help ons "zorgen voor de zorg."

www.zorgvoordezorg.com